Dzieło Gustave'a Eiffela - Wieża Eiffla

Odbyliśmy naszą małą, paryską przygodę. Paryż przywitał i pożegnał nas deszczem, ale w pochmurnej i wietrznej pogodzie zobaczyliśmy najbardziej interesujące nas obiekty.

Wieża Eiffla

Największy symbol Paryża nigdy nie robił na mnie zbyt dużego wrażenia. Stojąc pod wieżą pojawia się jednak element podziwu i zainteresowania dla tak nietypowej konstrukcji. Szczególnie zaciekawiła mnie historia budowy i sposób jej wykonania w czasach, kiedy była budowana. Sama ilość zużytych materiałów robi wrażenie: 18 tysięcy metalowych części, 2,5 miliona nitów, 9 tysięcy ton żelaza. 




















6 komentarzy :

  1. Nigdy nie byłam w Paryżu, fajnie popatrzeć na zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zawsze mowilam, ze to przereklamowana atrakcja, ale gdy zobaczylam ja z bliska - zakochalam sie :) Dzieki temu mam setki jej zdjec z roznych zakatkow Paryza.

    Pozdrawiam
    http://dookola-swiata-w-jeden-dzien.blogspot.ch/

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześliczne widoki! Mam nadzieję, że odwiedzę kiedyś Paryż! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecam Wam wizytę w Paryżu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie widoki! mnie Paryż zachwycił swoją architekturą, czystością i nienagannym stylem :)
    Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj, marzy mi się Paryż! :) Może na kolejną eskapadę wybiorę Francję? :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że tutaj zaglądasz:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...